43156
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Extra Ściąga)
Książka obejmuje wypracowania dotyczące lektur szkolnych z zakresu L.O. i jest znakomitą pomocą przy pisaniu zadań domowych.(...)
Ta część książki zawiera opracowanie lektur z epok: Młoda Polska, dwudziestolecie międzywojenne, wojna i okupacja, literatura współczesna (wybrane utwory).
-Jak zmieniała się postawa życiowa L. Staffa na przykładzie "Deszczu jesiennego", "Kowala" i "Sonetu szalonego"?
-Przyroda i uczucia ludzkie w poezji B. Leśmiana. ("W malinowym chruśniaku").
-Dekadencka postawa wobec życia w twórczości K. Przerwy-Tetmajera. (Na podstawie utworów lirycznych: "Przeżytym", "Niewierny", "Ludzie miotają się, dręczą i cierpią", Koniec XIX .", "Nie wierzę w nic").
-Tematyka tatrzańska w poezji K. Przerwy-Tetmajera.
-Symbolizm w poezji Jana Kasprowicza na przykładzie "Krzaku dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach".
-Obraz życia chłopów w "Zmierzchu" i "Zapomnieniu" S. Żeromskiego.
-Dom i bezdomność w "Ludziach bezdomnych". Zinterpretuj tytuł utworu Żeromskiego.
-Tragizm Judyma. ["Ludzie bezdomni"]
-Krytyka kołtunerii drobnomieszczańskiej w "Moralności pani Dulskiej" G. Zapolskiej.
-Lipce Reymonta - portret wsi (na podstawie powieści "Chłopi").
-"Wesele" jako dramat społeczno-obyczajowy.
-Historia i współczesność w dramacie narodowym - "Weselu" St. Wyspiańskiego.
-"Ferdydurke" - powieść o egzystencjalnych problemach jednostki w społeczeństwie.
-Problem walki narodowowyzwoleńczej w opowiadaniach Żeromskiego na podstawie "Rozdziobią nas kruki, wrony...".
-Dramat wyboru doktora Piotra na podstawie opowiadania S. Żeromskiego "Doktor Piotr".
-Dramat absurdu -"W małym dworku" S. Witkiewicza.
-Rewolucyjna poezja Władysława Broniewskiego ("Elegia o śmierci Ludwika Waryńskiego", "Zagłębie Dąbrowskie", ***["Przyjacielu, los nas poróżnił"]).
-Leopold Staff jako poeta codzienności. ("Kartoflisko", "Wół", "Staw", Wysokie drzewa")
-Kontrastowe postawy życiowe Barbary i Bogumiła Niechciców. ["Noce i dni" Marii Dąbrowskiej]
-Na podstawie "Nocy i dni" M. Dąbrowskiej udowodnij, że pisarkę interesuje proste życie, kontakt ze światem codzienności, szukanie sensu życia w prostych, zwykłych obowiązkach i pracy.
--Mit szklanych domów, a rzeczywistość lat międzywojennych. ("Przedwiośnie" St. Żeromskiego)
-"Przedwiośnie" pytaniem o drogi rozwojowe Polski.
-"Przedwiośnie" Stefana Żeromskiego utworem o rewolucji.
-Postać Cezarego Baryki i jego dzieje (charakterystyka). ["Przedwiośnie" S. Żeromskiego]
-Ocena moralnej postawy Zenona Ziembiewicza. ["Granica" Zofii Nałkowskiej]
-Symboliczność tytułu powieści Z. Nałkowskiej "Granica"
-Wyobraźnia poetycka i bunt w twórczości Bolesława Leśmiana. ("Dusiołek', "Trupięgi")
-Urszula Kochanowska w "Trenach" Kochanowskiego i w wierszu B. Leśmiana.
-K.I. Gałczyński - ironia w służbie społecznej. (Na podstawie wierszy: "Kryzys w branży szarlatanów", "Ulica Towarowa", "Zima z wypisów szkolnych").
-Tuwim - przedstawiciel grupy poetyckiej "Skamander".
-Radość i szczęście w wierszach Jarosława Iwaszkiewicza. (Wiersze: "Prolog", "Szczęście", "Gospodarstwo", "Piosenka dla zmarłej").
-Julian Przyboś - przedstawiciel awangardy krakowskiej. (Wiersze: "Z Tatr", "Lipiec", "Odjazd z wakacji").
-Dążenia do moralnego odrodzenia świata w filozoficzno-moralistycznej twórczości Czesława Miłosza. (Na podstawie wiersza "Na cześć pieniądza").
-Wrzesień 1939 w poezji Władysława Broniewskiego i Zbigniewa Herberta. ("Żołnierz polski", "17 IX").
-Poezja Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. ("Ten czas", "Pokolenie", "Sny dziecinne...", "Biała magia").
-Wojenne wiersze Tadeusza Różewicza. ("Ocalony", "Róża", "Matka powieszonych", "Powrót").
-Człowiek w obozie w świetle opowiadań Tadeusza Borowskiego.
-Okupacyjna rzeczywistość w świetle "Pożegnania z Marią".
-"Medaliony" Z. Nałkowskiej jako dokument zbrodni ludobójstwa i dzieło sztuki.
-Problem "człowieka złagrowanego" w twórczości T. Borowskiego i G. Herlinga-Grudzińskiego. ("Pożegnanie z Marią", "Inny świat").
-Ideał i dramat pokolenia Kolumbów i pokolenia Kordiana w ocenie współczesnego czytelnika.
-"Popiół i diament" J. Andrzejewskiego - wpływ wojny na postawy moralne ludzi.
-"Popiół i diament" - formowanie się nowej władzy.
-"Popiół i diament" - problem moralny w powieści (postać Maćka i jego śmierć).
-"Bramy raju" J. Andrzejewskiego.
-Tadeusz Różewicz - piewca zwykłego, szarego życia, humanizmu i piękna (powojenna liryka autora). ("Dytyramb na cześć teściowej", "Białe groszki", "List do ludożerców", "Jak dobrze").
-Czesław Miłosz "Campo di Fiori".
-Wybrane wiersze Czesława Miłosza. ("Piosenka o końcu świata", "Który skrzywdziłeś", "Zaklęcie").
-Poezja Kazimierza Wierzyńskiego. ("Do towarzysza Wiesława", "Czarny polonez", "Izrael").
-Poezja Zbigniewa Herberta - liryką prawdy i heroizmu etycznego. ("Potęga smaku", "Przesłanie Pana Cogito", "Ze szczytu schodów").
-Poezja Ewy Lipskiej. ("Dyktando", "Egzamin", "Z cyklu: Wielkie awarie").
-"Kartoteka" T. Różewicza.
-"Tango" Sławomira Mrożka.
-"Pierwszy krok w chmurach" - M. Hłasko.
-Walka człowieka ze złem w "Dżumie" A. Camusa.
Status dostępności:
Lisiec Wielki Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
U góry okł.: szkoła średnia.
Na okł. numer: 3.
Opis wg okł.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej